Odpowiedni dobór ściółki dla zwierząt hodowlanych.


Prowadzę małe gospodarstwo, na którym mam między innymi kilkadziesiąt sztuk drobiu. Zastanawiałem się, jaka ściółkadla drobiu będzie najlepsza i najbardziej chłonna. Do tej pory sąsiedzi doradzali mi, że najtaniej będzie zastosować trociny albo siano. Faktycznie tanio jest, ale niestety tyle zalet się tutaj kończy i niestety raczej więcej jest wad. Izolacja nie była najlepsza, a wymiana całej ściółki dość uciążliwa, dlatego postanowiłem trochę poszukać, co by tutaj zastosować i wybrać? Trochę czasu mi to zajęło, ale natrafiłem na pellet,jako ściółka dla mojego drobiu. Kojarzyłem pellet do palenia w piecu, ale jako ściółka? Na pierwszy rzut oka nie wyglądało to najlepiej, ale można to kupić na worki, czyli ryzyko było niewielkie. Kupiłem dwa worki po dwadzieścia kilogramów. W części kurnika dla testu rozsypałem i czekałem.
Totalne zaskoczenie
Pierwsze zaskoczenie to niesamowita chłonność, której w żaden sposób nie da się porównać z innymi ściółkami, jakie do tej pory testowałem. Tutaj jak na razie lepszego rozwiązania nie znalazłem. Według producenta pellet jest w stanie przyjąć prawie 400% więcej cieczy niż sam waży. Według mnie rewelacja, dlatego od razu zadzwoniłem do firmy i poprosiłem żeby przywieźli mi kilkadziesiąt worków. Na obecną chwile nie chce zmieniać tej ściółki na żadną inną. Innym osobom, które mają nawet kilka kur również radze się na to przerzucić. Będziecie mieć o wiele więcej czasu na inne prace. Samo rozkładanie pelletu jest bardzo proste i nie zajmuje dużo czasu. Dokładnie tak samo jest, kiedy już jest zużyty. Producenta, z którym się kontaktowałem zapewnił mnie, że jest to ściółka ekologiczna, co oznacza, że bardzo szybko rozłoży się w glebie. Cieszy mnie to, bo nie musze się martwić, co mam teraz ze słomą czy sianem z kurnika robić. Ściółka powinna być bardzo bezpieczna dla drobiu, który hodujemy i w tym przypadku tak właśnie jest. Bardzo dobra izolacja latem i zimą, większe wchłanianie odchodów. Dla mnie cena jest bardzo atrakcyjna w stosunku do jakości ściółki.

Komentarze

Popularne posty