Jaką wybrać ściółkę dla kur?

Jestem hodowcą kur i mam w tym temacie bardzo duże doświadczenie. Przerabiałem już chyba wszystkie możliwości, dlatego jestem w stanie doradzić innym, co wybrać. Możecie dzięki temu uniknąć wielu błędów, które się popełnia. Każdy, kto ma kury musi zadbać o odpowiednio dobraną ściółkę i nie ma znaczenia czy mamy dziesięć czy tysiąc kur. Zwierzę to zwierzę i musi mieć, na czym spać i siedzieć. Na początku myślałem, że dobrym pomysłem będzie sypianie piasku, ale to okazało się zgubne. Tym bardziej, jeśli mamy małe kurczaki, które myślą, że to jest jedzenie. Lepiej będzie wybrać ściółka dla kur typu słoma czy nawet pellet. To lepsze rozwiązanie, które jest naprawdę bardzo tanie. Słoma to bardzo dobra izolacja, która chroni nasze kurczaki i latem i zimą. Pellet ma jeszcze lepsze właściwości, ale trzeba go kupić od firmy. Wtedy wiemy, że jest oryginalny i że na pewno spełni nasze wszystkie wymagania. Izolacja od podłoża, jeśli będzie dobrze wybrana daje bardzo dobre efekty. Na dole najczęściej jest płyta betonowa, dlatego kurą w zimie jest zimno. Wtedy w kurniku spędzają całe dnie, dlatego trzeba im zapewnić podłoże na wysokim poziomie.

Podłoże dla kur


Ściółka, którą wybierzemy musi być chłonna i to nawet bardzo. Powinna nie wydzielać nieprzyjemnych zapachów, powinna być sucha o wolna od zanieczyszczeń. Tylko wtedy w kurniku będziecie mieć zdrowe kury i kurczaki, a na tym Wam przecież zależy. W moim kurniku bardzo dobrze spisuje się słoma ze zbóż ozimych. Pociąłem ją w małe kawałeczki, co zwiększyło jej chłonność. Wytraktowałem również, że warto słomę mieszać między innymi z trocinami i wiórami drzew. Takie połączenie daje bardzo dobre efekty i moje kury mają się naprawdę bardzo dobrze. Osoby, które nie mają na to czasu mogą skorzystać z gotowych ściółek dla kur. Będąc w Warszawie odwiedziłem firmę i byłem zaskoczony jak dobrze są przygotowani i jak wiele mają nam do zaoferowania. Gdybym miał kupować to tylko tutaj, bo wiem, że to sprawdzony produkt dla wszystkich kur.

Komentarze

Popularne posty