Jaka ściółka jest najlepsza dla koni?

Przeglądałem różne oferty ze ściółkami i wreszcie natrafiłem na firmę. Dobrze, że sprawdziłem bardzo dokładnie parametry oferowanej przez nich ściółki, bo przekonałem się, że słoma to jednak nie jest najlepsze rozwiązanie. Ta firma oferuje wysokiej jakości pellet, ale czym właściwie jest taka ściółka dla koni i czy naprawdę jest taka dobra? Okazuje się, że jest to ściółka wykonana z drewna, z trocin, ale jest o wiele wydajniejsza i bardziej ubita. Trociny na długo nie wystarczają, bo szybko chłoną wilgoć i trzeba je wymieniać. Tutaj jest całkowicie inaczej i dlatego można na tym wiele zyskać. Nasze konie wymagają stosowania takiej ściółki, jaka będzie najlepsza. Koń to piękne, ale i delikatne zwierzę, dlatego jeśli nie ma odpowiednio dobranej ściółki to będą z nim problemy. Zacznie chorować, zacznie nas kosztować bardzo dużo. Wiem coś o tym, bo przez długi czas zastanawiałem się, dlaczego mój koń ma problemy ze stawami. Okazało się, że stoi na betonie zamiast na słomie i stąd te wszystkie problemy.


Wybrałem to, co najlepsze

Pellet ma wiele zalet, które wymienię. Nie ma zapachu, co w przypadku koni ma ogromne znaczenie. Chłonie bardzo dobrze wilgoć, ale i amoniak, który jest w moczu. Daje komfort każdemu koniowi, jakiego hodujemy. Koń może stać na takiej ściółce bez żadnego problemu, ale może również leżeć. Nie straszne mu zimowe warunki, bo ma bardzo dobrą izolacje. Pellet jest droższy od słomy, ale w tym przypadku nie zwracamy na to uwagi. Posiadanie konia nie jest tanie, dlatego jeśli się na to decydujemy to musimy ponosić dodatkowe koszty. Sam zaryzykowałem i nie żałuje, bo dzisiaj pellet ściółka dla koni jest u mnie numerem jeden i słomy nie chciałbym za darmo. Wy też spróbujcie, a sami się przekonacie, że Wasze zwierzęta czują się o wiele lepiej. Im mniej chorób tym więcej radości dla właściciela, dlatego zamówcie na próbę tonę czy dwie tej ściółki, a szybko zaczniecie dzwonić żeby przywieźli Wam jeszcze więcej. Na obecną chwilę mimo dalszych poszukiwań nic lepszego nie udało mi się dla mojego konia znaleźć.

Komentarze

Popularne posty